Tuesday, April 07, 2009

PPSMI: FOTO INI SEPATUTNYA MENGINSAFKAN KITA

KEPADA BANGSA MELAYU,
JIKALAU FOTO INI TIDAK MEMBERIKAN APA-APA MAKNA KEPADA SAUDARA, SAYA TIDAK TAHU APA YANG SAUDARA FIKIRKAN TENTANG NASIB BAHASA SAUDARA SENDIRI...

SEHARUSNYA FOTO INI MENGINSAFKAN KITA...

6 comments:

Anonymous said...

kecoh ler awak.. ok aper belajar bahasa org. Sokong sepenuhnya dlm bahasa english. ala xpayah nak hipokrik.. kat kl tu ramai yg murtad (belum murtad agama . murtad cara je)

Rusdi Abd Rahman said...

Cikgu,
1. Foto statik ini menggambarkan seribu statistik dalam bentuk kata dan makna yang spesifik serta boleh menyedarkan kita bersama (jika kita mahu sedar dan insaf).
2. Mengutip kata-kata SEMBRONG dua tiga hari lalu dalam akhbar bahawa beliau boleh mansuhkan PPSMI jika ingin popular tapi beliau tidak mahu kerana kepentingan bangsa...?
3. Faham dan insafkah dalam keadaan slogan 'insaf dan tawaduk' Sang bijaN bersama SEMBRONG termasuk 'negarawan besar' tentang foto ini...?

Rusdi Abd Rahman said...

Cikgu,
PROMOSI AWAL...! KONSERT SEARCH DI AWAN BIRU PADA 9 MEI 2009 (SABTU) DI STADIUM TERTUTUP MBJB, JOHOR BAHRU, JOHOR.

Citra Wangsa said...

Dah tak ada SEMBRONG da skang ni...Kita 'layan' PAGOH pulak...

Anonymous said...

Cikgu,
Insaf atau tidak,gambar itu mengundangkan persepsi masing-masing.Patut atau tidak dikuburkan bergantung kepada pro dan kontra.Kalau kita katakan kita patut agungkan Bahasa Melayu tetapi dlm kita tidak sedar bahawa masih ramai yg telah merosakkan Bahasa Melayu.Sebenarnya tidak salah gunakan Bahasa Inggeris utk memantapkan lagi penguasaan pelajar dlm Bhs Inggeris.Mungkin pendekatan dan kaedahnya yg tidak kena pada tempatnya....
Jgn kerana kita "orang tua" yg menanggung bebannya "anak kita"

hang tuah said...

kepada anonymous, ko kalo xreti nak hargai bahasa sendiri, ko senyap! pehal plak nak komen bro ni yang nak pertahan bahasa ibunda kita?? ko yang kecoh sebenarnya. jangan pandang orang yang pertahan bahasa melayu xtau berbahasa inggeris... xpayah nak bangga dengan bahasa orang lain... kalo xstuju, ko pegi blog orang yang suke b.i jgn sebok msuk blog orang yang nak pertahan bahasa melayu!!!! marah gile aku..