Wednesday, May 11, 2011

MENJAMAH SAMPAH

Banyak sampah di sekeliling kita
yang membusuk di mana-mana
dan kita masih mengutip sampah itu
kerana percaya sampah itu
akan menjadi penyelamat bangsa...!

7 comments:

Wahyu Budiwa Rendra said...

salam kanda azhar yang diingati.
sudah lama tidak menulis tentang pengurusan kewangan? :)

Azhar Salleh said...

Salam Dinda Wahyu,
Lama tak bertemu @ berbincang...Ya, sangat lama...Harap Dinda Wahyu sihat dan dilindungi Allah SWT sentiasa. Sekarang saya sdg menekuni hal motivasi pengurusan kewangan..dan insya-Allah, saya berharap dapat diterbitkan pada hujung tahun ini. Mungkin sesekali akan saya sentuh dalam blog ini ttg hal kewangan..Insya-Allah.

Rusdi Abd Rahman said...

Cikgu,
Lebih enak menjamah nasi kandar dan laksa Penang serta ditambah pasembor... Hehehe...

Arif Ifwat said...

Salam bicara,
Sampah dianggap kotor dan jijik,bila ia dibiarkan menjadi tanda imarah semua insan,ia menjadi satu proses pembiakan apabila ia kian membarah.Hanya insan mengerti akan membersihkannya,lalu sampah menjadi mutiara.Sekadar wadah kiriman.

Arif Ifwat said...

Selamat Hari Guru,
Insan takwa mengajar dan mendidik anak bangsa.Setip kudrat menjadi jihad dalam satu kejayaan abadi.Tanpa jemu dan tiada kata keluhan dikau menjadi seorang"Perjuang Hakiki".Terima Kasih Cikgu.

Arif Ifwat said...

salam,
Cikgu saya pernah menjadi anonymous dan P.I.T sekejap dalam blog cikgu ini,jadi sebenarnya saya pelajar cikgu ketika kelas tuisyen untuk UPSR dulu dikeembong.Alhamdulillah segala nukilan cikgu menjadi penggerak anak watan.Terima Kasih mengajar saya BM.Apa yang penting blog cikgu memang terbaik.Sekarang ni saya menjadi pelajar tingkatan 6 jadi harapnya serba sedikit cikgu boleh membantu saya dalam subjek BM.Saya ada soalan bagaimana untuk seseorang itu menjadi penulis buku?

Azhar Salleh said...

RAR,
Perghhh...gua dah tak sabaq nak tunggu 5 hb Jun nie...gua nak balik kpg...!

Arif,
Terima kasih krn masih mengingati cikgu...kamu sekarang F6 di mana? Insya-Allah, jikalau ada apa-apa yg boleh cikgub bantu, cikgu akan cuba bantu. hebat nukilan bahasa kamu, dah lawan tauke dah nie....Kalau nak jadi penulis buku, tidaklah susah sangat, yang penting, kena ada bahan/manuskrip tu dulu...yag lain cerita kemudian.