Monday, March 05, 2012

...ZON SELESA

Salah satu cara untuk menambahkan pendapatan kita ialah melakukan kerja sampingan yang mendatangkan pulangan yang baik. Kita perlu mengorbankan sedikit/banyak masa untuk melakukannya. Dalam hal ini, mesti ada kos melepas atau sesuatu yang tidak mungkin dapat kita lakukan untuk memenuhi kehendak semua orang. Namun begitu, lebih banyak orang yang memilih untuk hidup dalam lingkungan zon selesa. Hidup ini sebenarnya terlalu singkat untuk menjadi orang biasa...

3 comments:

Danny Potter said...

cikgu,
bagaimana hendak melakukan sesuatu yang boleh mendatangkan pulangan yang lumayan sedangkan kita tidak mengetahui bakat yang kita ada..
pertanyaan saya,bagaimana hendak mengetahui bakat yang tersembunyi dalam diri kita..??

mohamad kholid said...

yang penting jangan jemu berusaha mencuba...

Azhar Salleh said...

Saudara,
Untuk mengetahui bakat yang dikurniakan Tuhan kpd kita, kita hendaklah menilai kebolehan yg kita ada. Yg paling penting, bakat yang kita ada lazimnya berkaitan dgg minat. Apa yg kita minat, itulah bakat kita.Semua org yg menjadi jutawan biasanya melakukan perkara yg diminati mereka. Saudara boleh membaca tulisan saya yg lepas2 ttg hal ini.

Tuan MK,'
Ya, jangan jemu berusaha. Jemu menandakan putus asa. Putus asa menandakan kita disuluh ke jalan kecewa dan akhirnya akan gagal. Terima kasih tuan.