Thursday, April 28, 2011

RUSUH = TENANG

Kadang-kadang, rusuhnya fikiran dan terganggunya emosi, memberikan ketenangan.
Dan ketenangan yang dilalui itu tidak dikecapi melainkan dengan fikiran yang rusuh.
Suatu inversi...

3 comments:

Anonymous said...

Salam,
Kerusuhan menjadikan diri kita mencapai tahap luar biasa,seperti emosi,perwatakan dan segala tingkah laku kita.Ianya boleh dilihat melalui raut wajah,kendalian kerja seseorang itu.Maka sifat rusuh ini satu momentum untuk kita bertawaduk dengan beristighfar.Istighfar senjata telus untuk menundukkan segala sifat mazmummah.Dalam ketenangan kita perlu sedikit cabaran menjadikan diri kita sentiasa bersedia dan boleh mengolak langkah kejayaan dengan mapan.Maka istighfar ubat rohani dan jasmani bagi kerusuhan pendam dalam ketenangan nyata.Salam warkah kiriman.

P.I.T said...

Salam,
rusuh versus tenang
ubatnya hilangkan satu zon simpanan di minda bahawa rusuh itu berkawan rapat dengan tenang maka sukses itu bakal melalui jalan mudah dengan hanya kawalan minda sedar dan bawah sedar seseorang.Untuk berjaaya dalam apa bidang jua kita perlu rusuh dalam tenang pasti perkara itu beres.Sekadar wadah insani.

Azhar Salleh said...

Anonymous,
Salam kembali...suatu inferens yang nyata tanpa halusinasi...suatu penyataan yang menarik untuk direnungkan bagi manusia-manusia rusuh...! Terima kasih.

PIT,
Ya, saya amat bersetuju bhw rusuh itu melorongkan kejayaan hakiki...!