Sunday, November 01, 2009

FOTO-FOTO MAJLIS PELANCARAN BULAN BAHASA KEBANGSAAN PERINGKAT DAERAH MERSING

Pengarah DBP WIlayah Selatan, Puan Hajah Norhashimah Ali khusyuk mendengar ceramah. Di sisinya, Munsyi Dewan Encik Zakaria.
Sedang berfikir untuk melontarkan pandangan tentang isu bahasa.

Ada gaya tak?

Sebelum ceramah, duduk mendengar ucapan daripada YB Datuk Zainal dan ucapan Pengarah DBP Wilayah Selatan. Di sisinya, Tuan RAR, yang sudi datang dari JB, semata-mata untuk menemani dan memberikan sokongan kepada penceramah! Terima kasih, bro!. Turut kelihatan, penyair hebat Johor, Cikgu Nazim Subari.
Tuan-tuan, marilah kita memperkasakan bahasa Melayu. Segala usaha dan perancangan untuk melunturkan maruah bahasa Melayu perlu ditentang! Usah gentar! Usah bimbang! Bahasa Jiwa Bangsa!
Terima kasih Tuan RAR atas kiriman foto-foto di atas...

2 comments:

Rusdi Abd Rahman said...

Cikgu,
1. Foto yang akhir (sambil angkat tangan) merupakan satu foto yang menarik sudut dan aksinya. Simpan elok-elok foto ini, manalah tahu 5 - 10 tahun akan datang foto sebegini penuh berharga nanti.
2. Foto-foto acara @ program lain sebelum ini yang sempat diberikan @ dikirimkan kepada cikgu juga simpan elok-elok, nanti berguna untuk disisipkan dalam antologi peribadi yang bakal terbitkan nanti... (faham-faham antara kita ya... hehehe...).

Md Nizar Parman said...

Salam Munsyi,
Gambaq yang hang angkat tangan tu memang buat aku terkesima sat. Ada tokoh untuk jadi senator dalam Dewan Rakyat! Menteri pun tak berani buat macam hang. Menteri-menteri kita banyak retorik saja bab nak mendaulatkan bahasa Melayu ni. Teruskan!