Wednesday, April 14, 2010

SEKITAR PERKAMPUNGAN PENULIS MUDA SEKOLAH MENENGAH NEGERI JOHOR 2010

TARIKH: 5 APRIL - 7 APRIL 2010
TEMPAT: KEM BINA NEGARA, GUNUNG PULAI, KULAI.
ANJURAN: DBP WILAYAH SELATAN DAN JPN JOHOR
SISI SUATU ASPIRASI UNTUK MENABUR BUDI
SISI BELAKANG YANG MENGHARAPKAN TUNAS DI HADAPAN SENTIASA MENGORAK LANGKAH MELANGKAUI BATAS SEMPADAN

BERDIRI SEORANG HAMBA PENULISAN YANG INGIN MELIHAT BANGSANYA MEMANFAATKAN TINTA UNTUK MEROBAH SESUATU

KATA-KATA YANG TERCATAT DI LEMBAR KERTAS ITU AKAN MENJADI SUATU PERMULAAN UNTUK SATU PERJALANAN YANG AKAN MENDATANG

...DAN DUNIA PUN BERARAK
MENGUSUNG PATUNG-PATUNG
Catatan: Terima kasih Tuan RAR atas kiriman foto, dan yang paling penting, kepercayaan yang sentiasa mendahului...

5 comments:

Wahyu Budiwa Rendra said...

salam kanda azhar.
...karisma seorang sifumunsyi.

kekwa66 said...

Bergaya sungguh Cikgu Azhar! Heheheee...

Salam hormat cikgu,

Ada kemusykilan sedikit tentang penggunaan kata 'cuba'.
Adakah kesemua ayat di bawah ini betul?

1. Saya mencuba menunaikan janji saya itu.
2. Saya mencuba untuk menunaikan janji saya itu.
2. Saya cuba menunaikan janji saya itu.

Terima kasih cikgu.

Md Nizar Parman said...

Salam SAHABATKU, Munsyi,
Teruskan usaha SAHABAT untuk melestarikan sastera agar ada generasi sekental SN-SN yang bakal menyinari langit sastera dengan kerlipan bintang-bintang.... (Teringat lagu Search, "KEJORA")

Melihat Kesunyataan said...

Sifu,
Kegigihan tuan diharap akan membuahkan tunas-tunas baru dalam dunia sastera remaja di Johor ini khasnya.

Azhar Salleh said...

Salam DINDA WAHYU,
Teringat perkataan KARISMA, teringat pulak album Search! Terima kasih!

Salam KEKWA6,
Ketiga-tiga ayat betul.

Salam SAHABAT,
Ya, saya akan berusaha untuk menjejak KEJORA hingga KEJORAKU BERSATU! Sokongan SAHABAT diperlukan!

Salam AYAHANDA SHAPIAI,
Terima kasih. Saya akan berusaha dan pastinya, saya tidak keseorangan. Yang palng penting, segalanya, dengan izin Allah SWT, atas kepercayaan DBP dan PPJ.